lördag 6 december 2008

JAG KAN INTE HÅLLA MIG LÄNGRE.



Julkalenderstävlingen, du minns? Den är igång
nu. Med pris som inte längre är hemligt.

Eftersom året julkalender är ett samarbete
med diverse olika sajter, även denna, har jag
fått lov att stuva in en liten årtalsgåtan.

Kolla in klippet, svara på frågorna
och lycka till!

Mer info finner du på
http://matildamagnusson.weebly.com/tvling.html

Och kalendern hittar du som vanligt på
http://matildamagnusson.weebly.com/i-vaumlntan-paring-jesus.html

4 kommentarer:

Anonym sa...

Helt omöjligt, återkommer.

Robert Lars Christian Ekberg sa...

Don't make me give clues! Fast du har rätt, det är aningen udda frågor. Fram med fantasin och skillingtrycksnörderiet!

Anonym sa...

JAG HAR DET.

Låten är Elvira Madigan. Jag sätter året till 1889 då hon dog, sin grymma död som låten behandlar, vid den ringa åldern 21 år.

Sen till gåtan om surrealisterna, jag svarar så som: 2 st. En som håller giraffen, och en som fyller det självgående badkaret med orangefärgade verktyg.

Snacka om forskningsarbete.

Robert Lars Christian Ekberg sa...

Ett mycket intressant svar. Det är registrerat. Nu återstår bara tumhållning fram till dopparedan!